"Ayinesi iştir kişinin / Lafa bakılmaz"


Marmaristen Datça'ya doğru yol aldığınızda,
Datça'ya 20 km tabelası ile Emecik Köyünün
giriş tabelasını görebilirsiniz.
Emeklilik zamanlarımı İstanbul dışında Kuzey Ege'de
Edremit körfezinde memleketim olan küçük bir köyde
geçirmeyi planlarken; hayat, Egenin en güneyine, ilk
cümlede tarifini verdiğim bu köye getirdi beni.
2007 Kasımdan beri yaşadığım bu köyde, köydeki hayatımla
ilgili tecrübelerimi/gözlemlerimi ve kaybolmaya yüz tutmuş
bilgileri zaman buldukça paylaşacağım.
Umarım zamana iyi bir tanıklık ederim.

Ve zaman değişti. Yol kasım 2014 de Emecik'ten Datça'nın içine düştü. Artık Hayat DATÇA'nın içinden akacak..

16 Nisan 2012 Pazartesi

Çücük (cücük) Böreği

Bu börek bildiğiniz klasik börek gibi değildir. İçinin malzemesinin yufkaya oranı çok daha fazladır. Üç yufka ile yapılır. Şimdi yapılışını anlatayım. Çücük ya da cücük soğan sibeği de denilen, yeşil soğanın tohum yapmak için yetiştirdiği organı diyelim. Cücükler toplanır, yıkandıktan sonra ince ince kıyılır.

Biraz tuz serpilerek ovulur ancak ezmemeli. İstenirse içine peynir de koyabilirsiniz. Ben koydum güzel oldu.
Bir çay bardağı kadar suyla böreklik mayasız hamur yoğurdum ve yufkaları açtım.
İlk yufkayı yağladığınız tepsinin altına serin, içine malzemenin yarısını yerleştirin ve biraz yağ gezdirin. İkinci yufkayı da açıp cücüklerin üzerine yerleştirin ve kalan cücükleri de bu yufkanın üzerine yerleştirin. Yine biraz yağ gezdirin. Son yufkayı da açıp böreğin üzerine yerleştirin. Bir yumurtanın sarısı, bir tatlı kaşığı yoğurt ve biraz yağ ile çırpılmış sosu böreğin üzerine sürüp susam ve çörek otu serpin.
Turbo fırında 180 C de üstü kızarana dek pişirin, yaklaşık 20-25 dak. Sonra ısıyı 150-160 dereceye getirip 10-15 dak daha pişirin. Ben piştikten sonra 15 dak fırın ısısını kapatıp fırın kapağını açmadan beklettim fırında. Ve sonuç. Afiyetle yiyorsunuz.


Ve son not, soğan acıdır ama bu börek pişince hafif şeker katmış gibi olur. Bence çok da lezzetlidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder