"Ayinesi iştir kişinin / Lafa bakılmaz"


Marmaristen Datça'ya doğru yol aldığınızda,
Datça'ya 20 km tabelası ile Emecik Köyünün
giriş tabelasını görebilirsiniz.
Emeklilik zamanlarımı İstanbul dışında Kuzey Ege'de
Edremit körfezinde memleketim olan küçük bir köyde
geçirmeyi planlarken; hayat, Egenin en güneyine, ilk
cümlede tarifini verdiğim bu köye getirdi beni.
2007 Kasımdan beri yaşadığım bu köyde, köydeki hayatımla
ilgili tecrübelerimi/gözlemlerimi ve kaybolmaya yüz tutmuş
bilgileri zaman buldukça paylaşacağım.
Umarım zamana iyi bir tanıklık ederim.

Ve zaman değişti. Yol kasım 2014 de Emecik'ten Datça'nın içine düştü. Artık Hayat DATÇA'nın içinden akacak..

6 Haziran 2012 Çarşamba

Kaşnika - Balkanlardan Bir Lezzet


Bu yemek Gümülcine'den göç etmiş bir arkadaşımın (ayşen) annesi Neriman teyzeden. İsmide oralardan gelmiş.  Çok da kolay diyebiliriz. Ben sevdim ve onun için paylaşıyorum.

Malzemeler;
750 gr pırasa 
4 yumurta,
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvı yağ (ben zeytinyağı ve ayçiçek yağını karıştırdım)
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı karbonat
1 su bardağı mısır unu
1,5 su bardağı beyaz un
1 yemek kaşığı tuz
karabiber, kırmızı pul biber

Tarifi ise şöyle ;
pırasalar yıkanıp kıyılacak.

Geniş bir kap içinde yumurta, yoğurt, süt, sıvı yağ çırpılacak ve içine unlar ile kabartma tozu, karbonat konulup karıştırılacak.

Tuz, ve baharat ilave edildikten sonra pırasalar eklenip karıştırılacak. Fırın tepsisi bolca yağ ile yağlandıktan sonra bu karışım tepsiye yerleştirilecek.

Tepsinin kenarlarından kaşnikanın üzerine çıkan yağ bütün yüzeye sürülerek üstünün de yağlanması sağlanacak. 175 derecede ısıtılmış fırında yaklaşık yarım saat kadar, kek pişirir gibi pişirilecek.


 Afiyetle,

2 yorum:

  1. vauuv bu da şahane süt var yoğurt var ayriyeten,kayınvalideme okutacağım
    mutluhaftasonu :)

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim Havva hanım gecikmiş cevabım için özür. bu aralar bloğa bakamadım.

    YanıtlaSil